Tips voor een goede elevator pitch met een pakkende trigger.

Een goede elevator pitch bevat een pakkende trigger.

Als u uw elevator pitch begint vertel dan eerst de naam van uw bedrijf en van u zelf.

1. U richt zich op uw doelgroep. U omschrijft uw doelgroep en de situatie waar uw doelgroep zich in bevind. U omschrijft deze situatie in de vorm van een probleemstelling of een praktijksituatie waarvoor een oplossing te vinden is. Uw klant erkent zich in deze situatie als zij die leest of hoort.

2. U omschrijft de mogelijke oplossing voor hem op de manier waarop u deze kunt aanbieden.

3. Als uw collega’s cq concurrenten ook dezelfde problemen kunnen oplossen en u heeft hier een andere manier voor waardoor u zich onderscheid van uw collega’s omschrijf dat de methode waarin u anders bent. Zorg ervoor dat uw klant u hierdoor gaat waarderen.

Bedenk verschillende teksten voor presentatie van een minuut, 2 minuten of 3 minuten. Beseft u zich goed dat hetgeen u het eerste vertelt in de minuut nummer 1, blijft hangen bij uw lezer of toehoorder.

4. Een voorbeeld van de elevator pitch. Mijn elevator pitch van de dienstverlening die ik vormgeef in deze website loopbaanbegeleiding voor hoger opgeleiden kunt u lezen in de pagina waarom kiest u voor mijn dienstverlening.

Wat schrijft u in een goede elevator pitch?
Een pakkende trigger u geeft een aantrekkelijke aanbieding die voor uw klant een oplossing bied voor de situatie waarin hij zich bevindt. De kans is groot dat uw klant voor u kiest.

Over Carien

Ik geef aan mensen die hogeropgeleid zijn loopbaanplanning. Als u als u al enige jaren hetzelfde werk doet dan kan het zijn dat u een nieuwe uitdaging nodig heeft in uw werk. Ik zoek samen met u uit welke uitdaging dit is via capaciteitenonderzoek. Werving en selectiebureau's zetten de beste kandidaten uit op een functie die de afgelopen twee jaar deze relevante ervaring hebben opgebouwd. U kunt door de vele concurrentie niet aan deze baan komen. U kunt bij mij terecht, via oriënterend solliciteren leer ik hoe u op een informele manier gesprekken gaat voeren met toekomstige vakgenoten die uw funktie uitoefenen. U krijgt hierdoor veel praktijkkennis. Ik leer u interviewtechnieken om tijdens deze gesprekken optimale kennis op te doen. Ik geef u telefonische acquisitietraining om contacten te leggen met personen in bedrijven waar u graag wilt werken. Gaat u vervolgens sollicitatiegesprekken voeren dan leer ik u hoe u het eerste klikeffect kunt krijgen met de personeelsfunktionaris. Ik leer u effecten van verkooptechnieken waardoor u goede gesprekken kunt voeren. Zelf heb ik een HEAO diploma en zowel tien maanden een capaciteiten training en een cursus orienterend solliciteren gevolgd. Ook heb ik veel buitendienstervaring en ben als financieel planner in de buitendienst gewerkt. Ook heb ik salestrainingen en telefonische acquisitietrainingen gevolgd. Lees mijn website. advies@jobscore-carien.nl tel 0302322003
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

